maandag 25 april 2011

Hard werk

Terug van reis en er direct weer invliegen. Zo gaat het hier bij mij. Mijn project in KwaMashu moet duidelijk vorm beginnen krijgen en de laatste stappen voor de eigenlijke uitwerking moeten nu genomen worden. Daar ben ik dan ook volop mee bezig. Dit op zich lukt wel, daar heb ik geen problemen mee.

Mijn eindwerk dat is iets anders. Ik heb mijn thema vastgelegd en mijn structuur opgebouwd, maar ik kan nog niet beginnen schrijven. Ik heb namelijk maar heel weinig bronnenmateriaal. Het probleem is dat er hier ook maar heel weinig voor handen is. Ik schrijf over een onderwerp waar er niet veel literatuur over bestaat, laat staan over een van de meest achtergestelde wijken van Zuid-Afrika. De stress in mijn hoofd loopt op en ik ben bang dat ik het niet haal. Werken is de boodschap, en zoeken, zoeken, zoeken.

Genoeg over werk. Ik heb een prachtige reis achter de rug, waar jullie binnekort foto's van kunnen vinden op smoelenboek. Het weer blijft hier hetzelfde, warm en zonnig, soms afgewisseld met regenbuien. Durban wordt the shower of South-Africa genoemd, niet voor niets. Gisteren ben ik nog eens naar het strand geweest, ter ontspanning. De Indische Oceaan is lekker warm, en de golven zijn awesome. Surfen is voor een andere keer, wanneer ik mij goed genoeg voel om er tijd voor te maken. Erg he, dan zit je in Zuid-Afrika en heb je niet eens tijd om er van te genieten. Stage en een eindwerk maken ter zelfde tijd is echt bijna niet mogelijk.

Ik werk dus maar door, en in tussentijd denk ik aan Belgiƫ, dat ik nu wel erg begin te missen.
Geniet van het mooie weer, en als er vragen zijn, stel ze alstublieft! Ik ben zeeer blij iets van jullie te horen en jullie vragen te beantwoorden.

Groetjes
Stijn

4 opmerkingen:

  1. belgiƫ mist u ondertussen ook al oor! en eindwerk en stage zijn een vreselijke combinatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarover gaat je thesis? Ik zit hier op een campus met een ENORME bibliotheek, onder andere met elektronische tijdschriften... Als je zegt waarover je info nodig hebt kan ik wel eens kijken of ik iets vind voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. moatje, maak ke da ge die golven een poepie laat ruiken. Der is ALTIJD tijd om even te genieten! en zeker om te surfen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Das waar Tim, ge hebt gelijk. School stinkt.
    Mijn thesis gaat over muziek als middel tot sociale ontwikkeling. Als je tijd hebt lissa, ZEER GRAAG!!

    'ondertussen' Bertrand? :p

    BeantwoordenVerwijderen